1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Небезпека самообману

Проповідь Анатолія Мельника На недільному богослужінні 3 березня основною темою проповіді Слова Божого була «Небезпека самообману». Разом з пресвітером Анатолієм Мельником читали й аналізували місце з Писання - Об’явлення св. Івана Богослова 3:14-22.

Остання книга Біблії написана апостолом Іваном, який був засланий на острів Патмос, де він мав зустріч з Ісусом, Який передав йому Об’явлення до семи християнських церков, що знаходились на території теперішньої Туреччини. Ці церкви хоч і були християнськими, але майже кожна з них певним чином віддалилась від істини.

Небезпека полягає в тому, що кожна людина може бути обманута, навіть самообманута на власну погибель.

У 14 вірші Ісус Христос робить заяву про Себе, що Він є Амінь, Він початок і кінець. Ми часто кажемо слово «Амінь», а чи розуміємо ми його значення? Воно означає «вірно, правдиво». Коли ми кажемо «амінь» в кінці молитви, або почувши чиюсь думку, це означає, що ми погоджуємось з тим, що було сказано. Христос каже: «Я є Амінь», також Він є початком, тобто першопричиною, Божого творива, але в той же час Ним створено все на небесах і на землі.

У Лаодикійській церкві Він нічого не хвалить, а лише критикує, закликаючи християн до покаяння та переміни життя. Він критикує цю церкву за те, що вона «ні холодна, ні гаряча». Мається на увазі: холодний – це той, хто проти Христа, гарячий – це ревний посвячений християнин. А «теплий» – це ні один, ні інший, і це найгірше, каже Христос. Теплі християни – це люди, які все знають, все розуміють, визнають авторитет Біблії, але залишаються не спасенними, так і не приходять до Христа. Вони ніякого більше служіння не несуть перед Богом, вони закопали свої таланти, хоча могли б служити Богові. Вони лише іноді відвідують церкву.

Причина цього, як каже Христос, у Об. 3:17 «Бо ти кажеш: Я багатий, і збагатів,і не потребую нічого. А не знаєш, що ти нужденний, і мізерний, і вбогий, і сліпий, і голий!». Тут мова може йти про матеріальні багатства, і не тільки, може йтися про будь-який комфорт. Мова не йде про те, що всі християни мають бути бідними, а що людина саме на цьому акцентує увагу, це стало для неї цінністю, тим, до чого прив’язане її серце, те, для чого вона живе. Цей християнин не каже: «для мене цінністю є Христос». Наприклад, Павло чітко показав: те, що було цінним колись для нього – воно не має значення тепер, а найціннішим є Христос.

Далі Христос говорить: «ти нужденний», тобто не маєш головного для твоєї душі, твоє серце розбите, в тебе вдома духовний безпорядок, життя наповнене скандалами, конфліктами, твоя душа потребує духовної їжі.

«Мізерний» – незначний, тебе не видно. Твоя гординя тебе підняла, але насправді ти не такий.

«Ти сліпий» – людина, яка не бачить. Тобто ти не бачиш стану своєї душі, шляху, на якому ти стоїш, не бачиш небезпеки, став сліпим до духовних речей (2 Кор 4:4) «».

«Ти – нагий», голий, каже Христос. Одяг завжди символізує праведність і святість. Мається на увазі, що одягу праведності на тобі немає. Ти не в тому одязі, в якому тобі треба бути. Христу не потрібні люди, які приходять на своїх умовах. Він хоче, щоб ми йшли по вузькій дорозі, на Його умовах.

Христос дає пораду церкві, яка так далеко відійшла від Нього 3:18. Христос не відкинув, не залишив цю переповнену гріхами церкву, Він продовжує працювати з кожним (Ісаї 55:1-3). Христос бажає стати вашим життям, наповнити вас. Спасіння дається безкоштовно, ви можете взяти його. Він закликає церкву: «прийдіть, і візьміть».

19 вірш – «Кого Я люблю, – тому й докоряю й караю того. Будь же ревний і покайся!». Будь ревний – стань гарячий! Почни виконувати Його волю, почни виконувати працю перед Богом,

«Ось Я стою під дверима та стукаю: коли хто почує Мій голос і двері відчинить, Я до нього ввійду, і буду вечеряти з ним, а він зо Мною» (Об. 3:20) – Тут вже мова йде не про грішника, до серця якого вперше стукає Христос. Тут говориться про те, що Христос стоїть перед дверима Його церкви, яка «вигнала», витіснила Його, обравши хибні пріоритети. Христос хоче стати для нас найголовнішим. Він бажає вечеряти з нами. Зазвичай запрошують вечеряти у свій дім друга, дорогу близьку людину. Він каже: Я хочу з вами сісти за один стіл, поговорити як друзями, бути з вами, стати часткою вашого життя.

Якщо щось оволоділо вашим серцем, щось інше стало на передній план, вам потрібно запросити Христа, відчинити двері вашого серця і життя. Тому, хто навернеться до Нього, хто перемінить своє життя, Христос обіцяє :«Переможцеві сісти Я дам на Моєму престолі зо Мною» (Об.3:21).

Підсумовуючи сказане пресвітер А.Мельник побажав, щоб церква відкидала світські вчинки, не була самообманута, і зодягнулась у праведність Христа.

 

Галина Королевська,

Прес-служба церкви «Дім Євангелія»

Фото: з архіву